poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Pierwotny projekt naszego domu


Przymierzamy się do remontu w przyszłym roku. Szukamy projektanta. Potem skupimy się na wykonawcy.
Osoby, z którymi do tej pory rozmawialiśmy, chcą dostać do wglądu stary projekt domu. Dobrze się składa bo my takowy posiadamy. Mamy też wszystkie dokumenty związane z budową, a nie zawsze tak jest. Oczywiście wszystko w wersji papierowej.
Fioletowe od kalki szkice mają swój niezaprzeczalny urok, dlatego planuje niektóre z nich oprawić. Warto chyba docenić to, że pochodzą z czasów, gdy architekt był bardziej artystą niż inżynierem.



Dzięki posiadanym dokumentom możemy prześledzić historię naszej nieruchomości. Działka przed wybudowaniem domu miała co najmniej dwóch właścicieli. Najstarszym dokumentem w naszym zbiorze jest Plan Sytuacyjny z 16.10.1930 roku na którym nasza ulica jest zaznaczona jako dopiero projektowana. Na wszystkich papierach jest też dużo ciekawych sygnatur i pieczątek np. Prezydium Dzielnicowej Rady Narodowej oraz Składnicy Geodezyjnej. 



Mamy też informację o osobie, która zaprojektowała nasz dom - Stanisław Wodziczka, budowniczy upr. 447/57, Poznań ul. Rawicka 74. Szukałam informacji o działalności zawodowej tego Pana, ale nic nie znalazłam w internecie.

Rzuty kolejnych kondygnacji, które mamy, bardzo mi pomagają przy planowaniu remontu. Zrobiłam sobie kilka kserówek i ciągle po nich bazgrzę. Oczywiście muszę traktować te plany poglądowo, bo nie wiemy na ile dokładnie z nimi postawiono budynek. Zdaje się, że nie ma wielkich odstępstw ale w kilku miejscach widać, że ścianki stoją trochę inaczej. Wszystko będzie jasne po inwentaryzacji.






15 komentarzy:

  1. Rzemieślnik a nie artysta, jednak te plany są o tyle ciekawe że elewację prędzej coś ktoś sknoci niż poprawi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzemieślnik, bo kiedyś nie było zbyt wielu opcji. Dlatego pół Polski wyglądało tak samo. Obiecuję, że postaramy się nie sknocić. Będzie nietypowo, bo okna nie będą symetrycznie, ale za to chyba będzie ciekawie i nowocześnie. Chyba ;)

      Usuń
  2. Ale świetna sprawa, do tego wynająć jakieś klasyczne projektowanie wystroju wnętrz i ma się prawdziwą kapsułę czasu w postaci domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o projekty domów to ja najciekawsze znalazłem na stronie projektyzwizja.pl . Jest tu sporo projektów domów zarówno piętrowych jak i parterowych, więc sądzę że każdy bez problemu znajdzie coś dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz już troszkę inaczej to wygląda:) Ja właśnie wybieram projekt dla siebie, stawiam na gotowe projekty, wychodzi to taniej, a można spokojnie coś fajnego znaleźć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam aktualnie planuję budowę domu za miastem i właśnie szukam jakiegoś ciekawego i funkcjonalnego projektu. Sporą ilość różnych projektów znalazłem tutaj projektyzwizja.pl jednak chciałem się was zapytać czym powinienem sie kierować podczas wyboru? Możecie mi coś podpowiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co mogę Ci podpowiedzieć to kieruj się rzeczywistymi potrzebami swojej rodziny. Liczba sypialnii powinna odpowiadać liczbie domowników. Odradzam jakieś bezsensowne korytarze i powierzchnię bez określonej funkcji. Nie marnuj metrażu! A bryła budynku powinna się wpisywac w twoje gusta i plan zagospodarowania przestrzennego ;P

      Usuń
  6. Ja mam bardzo podobny projekt. Małe zmiany wprowadzaliśmy tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten projekt jest fantastyczny! Sam, nigdy najprawdopodobniej nie zdecyduję się na budowę domu – same formalności mnie przytłaczają. Intensywnie zacząłem się jednak rozglądać za mieszkaniem dla siebie. Czy powinienem zdecydować się na zakup jednego z mieszkań od tego dewelopera: https://vantage-sa.pl/atrakcyjne-nieruchomosci-wroclaw/?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest cała masa biur projektowych, która sprzedaje gotowe projekty. Jeżeli chcesz dobry projekt to wejdź sobie tutaj: Projekty z Wizją. Jest bardzo duży wybór i projekty są też sprzedawane w przystępnych cenach co podczas budowania własnego domu ma ogromne znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wpis! Aktualnie jest szereg dostępnych gotowych projektów, dzięki czemu mamy ułatwione zadanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Projekt wygląda bardzo archaicznie. Sam ostatnio borykałem się z budową domu. Jestem na etapie wykonywania instalacji elektrycznej przez elektryków.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczoznawca budowlany to fachowiec, który na każdym etapie budowy domu może wykonać analizy i wydać opinie - także sądowe. Wydaje mi się, że w niektórych sytuacjach może być to bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń