wtorek, 28 lutego 2017

Dom z wycinanką


Ten dom widział na pewno każdy, kto interesuje się przebudową domu w typie kostki. Nietypowy, wzbudzający emocje dom z ażurem na drewnianej elewacji. Prawdziwa ikona architektury z Poznania.
Dom z wycinanką może się podobać lub nie. Mnie ta przebudowa się podoba. Bryła budynku jest foremna. Drewniany fornir na elewacji ma ładny kolor a wycięty wzór jest ciekawy. Podobają mi się duże przeszklenia od strony ogrodu i nie mam nic przeciwko ukryciu niektórych okien za perforowaną elewacją.
Kontrowersyjny wydaje się sens inwestowania dużych środków finansowych w mały stary domek położony na niewielkiej działce. Jednakże jako poznanianka wiem, że okolica w której dom stoi jest prestiżowa. Kupienie pustej parceli w tym miejscu jest chyba niemożliwe, dlatego jestem w stanie zrozumieć decyzję inwestora.
Na temat powstawania projektu oraz inspiracji projektantów nie będę się rozpisywać. Wszystkich zainteresowanych odsyłam do strony architekta Piotra Kluja, który wraz z Pawłem Litwinowiczem zaprojektował budynek www.kluj.pl.







  

Długi front działki pozwolił na stworzenie szerokiego i łagodnego wjazdu do garażu dla dwóch aut oraz nietypowej rampy prowadzącej do drzwi wejściowych.



Gdyby nie te zdjęcia sprzed metamorfozy, naprawdę trudno byłoby uwierzyć, że przed modernizacją była to najzwyklejsza kostka jakich wiele w naszym kraju.



Zdjęcia Jeremi Buczkowski www.jeremibuczkowski.pl

1 komentarz:

  1. Rzeczywiście, nikt nie wpadłby na to, że to "stare" budownictwo. Pomysł genialny, a duże przeszklenia klasa sama w sobie. Profile aluminiowe doskonale sprawdzają się w takich metamorfozach.

    OdpowiedzUsuń