niedziela, 22 maja 2016

Port 110 Iława

W tym roku ominą nas spontaniczne wyjazdy, bo kolejny Potomek właśnie pojawił się na świecie. I dlatego w związku z minionymi i zbliżającymi się 'długimi weekendami' z wielkim rozrzewnieniem wspominam nasz szalony pomysł, kiedy to wracając z nad morza zamiast jechać od razu do domu wybraliśmy się na zwiedzanie Iławy.

Nigdy wcześniej nie byłam na Mazurach. Zapragnęłam na własne oczy zobaczyć te wspaniałe jeziora i lasy. No i mariny z prawdziwego zdarzenia też nigdy nie widziałam. Iława była nam najbardziej po drodze, bo nie chcieliśmy za bardzo zbaczać z trasy. Zresztą pchanie się do najbardziej popularnych mazurskich miejscowości w szczycie sezonu turystycznego uznaliśmy za głupi pomysł.
I tak trafiliśmy do tego pięknie położonego miasta. Miasta zadbanego, nastawionego na turystów, z fajną bazą noclegową i gastronomiczną. Choć ze zdziwieniem muszę przyznać, że większość mieszkańców pytanych przez nas co warto zobaczyć w Iławie wysyłała nas do centrum handlowego. Nocowaliśmy z bardzo przyjemnym hotelu Stary Tartak. Byliśmy na kolacji w restauracji hotelu Tiffi, który kiedyś opiszę w osobnym poście. Dużo spacerowaliśmy. Oczywiście zaliczyliśmy też obowiązkowy rejs po Jezioraku.

Mnie osobiście z całego weekendu najbardziej podobał się obiad w restauracji hotelu Port 110. Obiekt jest świetnie położony - w samym centrum, na styku dwóch jezior, przy samej wodzie. Oprócz hotelu i restauracji znajduje się tam też marina z długim pomostem. Od razu spodobała mi się prosta bryła budynku z drewniana oblicówką i ładnie zagospodarowany teren wokół.

Bardzo dobre wrażenie robi też skandynawski wystrój restauracji. Jest ona zdecydowanie ładniejsza na żywo, niż na zdjęciach. Szef kuchni serwuje naprawdę świetne jedzenie. Oboje z K. byliśmy zachwyceni swoimi potrawami. W restauracji było mnóstwo gości, to też o niej dobrze świadczy. Posiłek można zjeść w sali restauracyjnej lub na dworze, stoliki ustawione są na przystani oraz na pływającym na wodzie tarasie. W Porcie 110 można zrobić małe zakupy pochodzących z Włoch produktów.

Jeśli kiedyś wybierzemy się znów do Iławy zdecydowanie będziemy nocować w tym hotelu. Coś przyciąga mnie do łódek, może będziemy kiedyś mogli nie tylko je podziwiać ale też pożeglować.

Wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony www.port110.pl

1. Marzą mi się Mazury, bo nigdy nie byłam, a ponoć jest niezwykle. Hotel sprawia miłe wrażenie, taki inny niż wszystkie:)

2. restauracja wygląda bardzo przytulnie i stylowo, nocą jest pięknie oświetlony

1. W pogodną letnią noc hotel wygląda zjawiskowo.

3. Spontaniczne wakacje bywają lepsze niż te zorganizowane :) Nigdy nie byłam na Mazurach, ale też ciągnie mnie w tamte rejony, najchętniej z dala od najbardziej obleganych miejscowości turystycznych. Iława robi bardzo przyjemne wrażenie, a tamtejsze obiekty wydają się niezwykle klimatyczne. Restauracja wykończona w drewnie pięknie się prezentuje, a przecież otoczenie jest równie ważne jak zdolności kucharza ;) Zresztą, cały hotel zachęca nowoczesnym i bezpretensjonalnym designem.

1. Zdecydowanie się zgadzam. Jeśli kiedyś zawitamy do Iławy będziemy spać w Porcie.